تبلیغات
کسب درامد اینترنتی - یوگا و درمان انزال زودرس

کسب درامد اینترنتی

در صورتی که نتوانستید به صورت آنلاین پرداخت و دانلود نمایید برای خرید تلفنی با 09010593607 تماس بگیرید.

یکشنبه 20 دی 1394

یوگا و درمان انزال زودرس

نویسنده: تی کی من Tkman   

تهران کارآفرین را بخاطر بسپارید(تی کی وب)، tkweb.mihanblog.com  و newtk.ir ،  tkweb.ir ،

پشتیبانی محصولات :  ٠٩٠١٠٥٩٣٦٠٧ ؛

نظر به اینکه تعداد فایل ها ، پاورپوینت اماده ، مقاله ترجمه شده و پایان نامه اماده بسیار زیاد است موضوع مورد نظر خود را از ستون سمت راست جستجو کنید؛

روزانه هزاران بازدید را به وب سایت خود ارسال نمایید؛

گروه اینترنتی تهران کارآفرین با صدها وبلاگ و سایت مختلف ؛ لیست وبلاگ ها ما روی لینک زیر کلیک کنید :

لیست وبلاگ های تهران کارآفرین

 تهران کارآفرین، تی کی وب، tkweb، افزایش امار بازدید ، کسب درآمد اینترنتی

برای تبادل لینک اتوماتیک با گروه اینترنتی تهران کارآفرین با صدها وبلاگ و سایت مختلف ؛ روی لینک زیر کلیک کنید:

تبادل لینک خودکار

نقش یوگا در درمان انزال زودرس در آقایان

انزال زودرس یک اختلال جنسی اسست که از شیوع بالایی در جمعیت برخوردار است.  حدود 20 در صد آقایان در جامعه از مشکل انزال زودرس رنج می برند. علت این  اختلال نامشخص و مبهم است .

به خروج مایع منی در زمان مقاربت " انزال " گفته می شود. انزال زودرس به وقوع انزال پیش از ارضای زوجین اطلاق می شود.

در انزال زودرس فاصله ی زمانی از  شروع مقاربت تا  لحظه ی انزال مساوی یک دقیقه و یا کمترمی باشد.

انزال زودرس سه مشخصه دارد و برای تشخیص این اختلال وجود هر سه مشخصه الزامی می باشد که عبارتند از:

1)انزال سریع 2) عدم کنترل در به تاخیر انداختن انزال 3) استرس روانی درفرد و شریک جنسیش

 

 در پزشکی رایج معمولا از یک گروه دارویی به نام" بازدارنده های انتخابی بازجذب سروتونین" برای درمان انزال زودرس استفاده می شود که از بین داروهای این گروه می توان از  داروی" فلوکستین" نام برد.

گرچه این گروه دارویی فواید بسیاری نظیر راحتی مصرف و پاسخ کلینیکی قابل قبول  در بیماران دارند اما همچنین  مضراتی مانند عوارض جانبی و شکست درمان نیز در بسیاری از بیماران  دیده می شود. از طرف دیگر مصرف دارو نیاز به مراجعه ی به پزشک  دارد که بسیاری از بیماران پذیرش آن را ندارند چرا که انزال زودرس را برای خود یک نقص می پندارند و ازاین بابت احساس شرمندگی می کنند. بسیاری از بیماران حتی آگاه نیستند که انزال زودرس  به عنوان یک  مشکل طبی  مطرح می شود. بنابر این یک روش درمانی غیر دارویی می تواند ایده ی مناسبی باشد.

 یوگا یک روش درمانی قابل قبول ، غیر دارویی و ارزان است که نیازی به مداخلات پزشکی و روانپزشکی ندارد. از طرف دیگر یوگا فواید بسیار دیگری نیز در جهت سلامتی  کلی فرد دارا می باشد .

نقش یوگا در بهبود انزال زودرس:

یوگا یکی از رشته های محبوب طب مکمل و جانبی(complementaryand alternative medicine) می باشد  که امروزه در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بدان پرداخته می شود.  در متون کهنی که مربوط به طب آیورودا (طب سنتی هند) می باشد توصیه شده است تا از یوگا برای درمان بیماریهای گوناگون استفاده شود. امروزه نیز  تحقیقات علمی روز افزونی در رابطه با نقش درمانی یوگا در بیماریها در حال انجام است.

بسیاری از پیشکسوتان یوگا و همچنین بسیاری از بیماران  ادعا می کنند که یوگا در بهبود اختلالات جنسی موثر می باشد. در مطالعه ای که دکتر "ویکاس دهیکاو " و همکارانش در سال 2007 در یک بیمارستان در شهر دهلی انجام دادند مشخص شد که یوگا در بهبود انزال زودرس نقش موثری دارد و نتیجه ی این مطالعه در ژورنال  sex medicineمنتشر شد.

)J Sex Med 2007;4:17261732(

گرچه مکانیزم دقیق عملکرد یوگا بر روی انزال زودرس مشخص نمی باشد اما چندین قیاس منطقی در رابطه با کارکرد آن می توان ارایه داد.

سالیان سال است که انجام آساناها و تمرینات تنفسی یوگا برای دستیابی به سلامت ایده آل جسمی و ذهنی توصیه می شود.

احتمالا یوگا سبب کنترل بهتر اضطراب  در انزال زودرس می شود. یوگا با افزایش فعالیت اعصاب پاراسمپاتیک سبب کنترل استرس و ایجاد آرامش در فرد می شود.

در افرادی که به طور مستمر یوگا تمرین می کنند دیده شده است که اعصاب پاراسمپاتیک  در آنها غلبه پیدا می کنند. تحریک سمپاتیک سبب انقباض  مجاری انزال و کیسه های منی وخروج منی می شود.  بنابر این افزایش تحریک پاراسمپاتیک  سبب  بهبود  کنترل انزال می شود.

آساناهای یوگا که برای درمان انزال زودرس انتخاب می شوند آساناهایی هستند که علاوه بر فواید ی که در سلامت کلی بدن دارند سبب تقویت و انعطاف پذیری عضلات ناحیه ی پرینه و لگن شوند. این آساناها جریان خون به عضلات این ناحیه را افزایش می دهند و بدین ترتیب به انقباض بهتر این عضلات کمک می کنند.

از جمله آساناهایی که در درمان انزال زودرس کاربرد دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تنفس کاپالابهاتی 

در حالت  چهار زانو با پشتی صاف  بنشینید. چشمها را ببندید و قفسه ی سینه را بی حرکت نگاه دارید. سپس عضلات شکم را آگاهانه منقبض  و رها کنید.

آنولوما ویلوما 

در حالت چهار زانو  با چشمانی بسته و راحت بنشینید. تنفسهای عمیق و به شکل متناوب از هر یک از سوراخهای بینی  انجام دهید.

یوگامودرا 

در  یک وضعیت صحیح نشستن قرار بگیرید. دستهای خود را به پشت کمر ببرید و با دست چپ خود مچ دست راست را بگیرید. آنگاه به سمت جلو خم شوید.

واجرآسانا 

در وضعیت دو زانو بنشینید و دستها را بر روی زانو ها بگذارید.

بهوجانگ آسانا  یا وضعیت مار کبری 

روی زمین بر روی شکم دراز بکشید و سعی کنید وزن را روی کف دستها بیندازید و در عضلات  پشت کشش ایجاد  نمایید.

دهانور آسانا  یا وضعیت کمان 

 در این وضعیت بدن شبیه یک کمان می شود.

هالاسانا یا وضعیت گاو آهن

به پشت روی زمین دراز بکشید و پاها را بالای سر بیاورید در حالی که دستها روی زمین باقی می ماند.

پاس چی موتان آسانا یا کشش پشت 

در حالی که هر دو پا صاف و کشیده قرار دارند با پشتی صاف بنشینید . سپس در حالی که با پشت صاف به جلو خم می شوید سعی کنید انگشتان پا را با دستهایتان بگیرید.

آردها ماتسی اندر آسانا یا وضعیت پیچ نشسته 

در حالی که پشتتان صاف می باشد روی زمین بنشینید و زانوی راست را خم کنید و پای راست را زیر باسن قرار دهید. اکنون ساق پای چپ را از روی زانوی راست رد کنید و پای چپ را جلوی زانوی راست قرار دهید.

سارونگ آسانا یا ایستادن روی شانه 

به پشت روی زمین دراز بکشید و به تدریج پاها را از زمین بلند کنید. سپس یک دفعه بدن به اندازه ی کافی از زمین بلند خواهد شد در این هنگام لگن و کمر را با دستها ی خود حمایت کنید و نگه دارید.

شاواسانا یا جسد بیجان 

به پشت روی زمین دراز بکشید. چشمها را ببندید و بدن را وانهاده کنید. دستها را دو طرف  بدن روی زمین رها کنید. این وضعیت سبب می شود تا عضلاتی که طی تمرینات یوگا کشش یافته اند رها شوند. در دوره های عملی ، فرد در این وضعیت با تمرکز روی تک تک اندامها آنها را یکایک وانهاده می نماید و با انجام تنفسهای عمیق ذهن را آرام می نماید.

 

توجه : خوانندگان محترم توجه نمایند که توضیحات خلاصه در جدول فقط جهت آشنایی با آساناهایی است که نام برده شده است و انجام حرکات مذکور حتما باید زیر نظر یک مربی ، با توضیحات کامل و مرحله به مرحله انجام پذیرد تا از آسیبهای احتمالی به اندامهای بدن ممانعت بعمل آید.ضمنا مربی یوگا قادر است تا هر آسانا را بنا بر توان فرد و محدودیتهای وی تعدیل نماید و یا  فرد را راهنمایی کند  تا از وسایل کمکی مانند دیوار ، آجر و یا صندلی برای انجام آساناها استفاده نماید.

منبع :

نظرات() 
chocolate
دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 12:10 ب.ظ
Wonderful post however , I was wondering if you could write a litte more on this subject?
I'd be very thankful if you could elaborate a little bit further.
Appreciate it!
How much does it cost for leg lengthening?
جمعه 10 شهریور 1396 09:47 ق.ظ
Yesterday, while I was at work, my sister stole my iPad and tested to see if it can survive
a 30 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My apple ipad is
now broken and she has 83 views. I know this is completely
off topic but I had to share it with someone!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نویسندگان

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :